ОФІЦІЙНА ВІДПОВІДЬ САРНЕНСЬКО – ПОЛІСЬКОЇ ЄПАРХІЇ УПЦ НА КОМЕНТАР РІВНЕНСЬКОЇ ЄПАРХІЇ ПЦУ ЩОДО ПОДІЙ У СЕЛІ МАЩА КОСТОПІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ.

                Дорогі браття і сестри!

Шановні представники Рівненської єпархії          ПЦУ !

Керуючись законодавством своєї країни, поважаючи її Конституцію,  хочемо довести до вашого відома, що Українська Православна Церква має офіційну назву з 1991 року,  про це зазначено у статуті, який затверджено Міністерством культури України. Всі спроби ворогів нашої церкви, що хотіли домогтися перейменування УПЦ, перетворилися на порох і нещодавно остаточну крапку у цьому питанні поставив Верховний Суд України, залишивши офіційну назву нашій церкві – Українська Православна Церква. Тому маємо велике прохання до наших опонентів, представників ПЦУ: поважайте закони країни в якій ви живете; не маніпулюйте свідомістю людей, котрі вам вірять; у так званих коментарях, не видавайте бажане за дійсне і вживайте офіційні назви, а не вигадані вами особисто для загострення конфесійної ситуації в Україні!

  Коментар Рівненської єпархії ПЦУ, щодо подій у селі Маща, надрукований на офіційному сайт єпархії 17 грудня 2019 року від початку і до кінця сформовано з інформації, що не відповідає дійсності.

Перша неправда від ПЦУ: церкву у селі Маща віряни УПЦ цього села відкрили не 15 грудня у неділю, а в суботу 14 грудня. За канонами і правилами церкви християнин повинен перебувати у мирі та любові у всі дні свого життя. А чи перебували християни з ПЦУ на чолі зі своїми наставниками у такому стані 9 листопада, коли прийшли захвачувати церкву у селі Маща? Чи любов ними керувала 19 листопада, коли кидали пляшку з запальною речовиною на двір до священика села Маща? Чи перебували вони у мирі, коли 29 листопада болгаркою зрізали замки на Свято-Іоанно-Богословському храмі села Маща, порушуючи усі попередні домовленості з общиною УПЦ?

Протоієрею  Віктору Земляному, керівнику відділу з питань міжконфесійного врегулювання при Сарненсько-Поліській єпархії УПЦ Предстоятель нашої Церкви Блаженніший Митрополит Онуфрій довірив дуже важливу місію – відстоювати законні права вірян УПЦ на Рівненщині, що впродовж п’яти років порушували не лише прихильники ПЦУ, але й чиновники усіх рівнів. У своєму коментарі для церковних видань протоієрей Віктор Земляний надав вичерпну інформацію про реальний стан речей навколо Свято-Іоанно-Богословського храму селі Маща. Так, община УПЦ дійсно володіє усіма необхідними документами на релігійну споруду, має право власності на храм і землю, а відтак є повноправним власником свого храму. 

Від початку церковного конфлікту у селі Маща прихильники новоствореної ПЦУ будували свою общину на засадах брехні та лукавства. І доказами цього є :

1. Проведене опитування в селі про перехід громади УПЦ в ПЦУ.  За свідченнями людей, що вже сьогодні відкликали свої підписи, активісти ПЦУ формували питання лукаво, використовували під час агітації політичні гасла, звинувачували священиків УПЦ в не відспівуванні воїнів АТО, приплітали політику Путіна своїм односельцям, вдавались до звинувачень та залякувань.

2. На основі опитування прихильники ПЦУ скликали збори територіальної громади на яких вирішили змінити конфесію. У статуті Української Православної Церкви є пункт, де чітко прописано, що такі питання може вирішувати лише парафіяльна рада церкви на чолі з її головою, тобто настоятелем.

3. Сарненсько-Поліська єпархія УПЦ, згідно законодавства нашої країни, повідомила Рівненську обласну державну адміністрацію у письмовому вигляді про проведення територіальних зборів громадою ПЦУ села Маща, а також надала протокол проведення законних парафіяльних зборів прихожанами УПЦ Свято-Іоанно-Богословської церкви на яких було прийнято рішення не змінювати юрисдикцію. Однак Рівненська ОДА вирішила проігнорувати повідомлення від УПЦ про порушення законодавства і на основі проведеного опитування ПЦУ у селі Маща зареєструвати общину, тим самим спричинивши міжконфесійну суперечку у селі. Згодом у общини ПЦУ дивним способом з’явились документи, що засвідчують, ніби вони також мають право володіти релігійною спорудою у селі.

4. На сьогоднішній день у селі Маща існує дві релігійні громади, обидві претендують на Свято–Іоанно-Богословську церкву. Ми живемо у правовій та демократичній країні в якій подібні суперечки мали б вирішувати у судовому порядку. Саме такий шлях, відстоювання своїх прав, обрала релігійна громада УПЦ села Маща і подала справу на розгляд до Верховного суду України. Громада ж ПЦУ, нехтуючи законами цивілізованого суспільства, 29 листопада вчинила рейдерство і зрізала два замки на церкві (один, за домовленістю обох общин і до рішення суду, навісили віряни УПЦ, інший – прихильники ПЦУ). То це про такий діалог пише Рівненська єпархія ПЦУ?

5. Нині, аби досягти домовленостей та припинити ворожнечу у селі, віряни УПЦ звернулись до голови Костопільскої РДА Олександра Коваля, котрий запропонував обом общинам сісти за стіл перемовин. За результатами обговорення, яке відбулося 16 грудня у приміщенні РДА, храм у селі Маща опечатували обидві общини, а очільник райдержадміністрації та начальник райвідділку поліції взяли його під особисту відповідальність, допоки не надійдуть відповіді від Верховного суду України, де на розгляді перебуває церковна суперечка вірян села Маща, та від Міністерства юстиції України на адресу якого пан Коваль передав документи обох общин на церкву.

Особливу увагу хочемо звернути на те, що про всі викладені тут факти було чимало публікацій на церковних ресурсах. І офіційний сайт УПЦ, і СПЖ, якого так боїться Рівненська єпархія ПЦУ, подавала абсолютно достовірну інформацію по конфлікту у селі Маща без аналітики, без лукавства та перекручування, лише констатація і новинна подача. Право подавати матеріали з позиції однієї сторони ці ресурси мають тільки через те, що вони не загальносуспільні.

Віряни Української Православної Церкви прикладом своєї власної жертовності, непохитної віри впродовж усього встановлення і розвитку церкви доводили свою миролюбивість і християнське смирення. Ілюстрацією цього є навколо церковні події від 1991 року (початок розколу) і до нині (створення ПЦУ), за цей період УПЦ жодного разу не брала участі у рейдерстві, не відбирала чужі церкви, а навпаки будувала свої, уникаючи сутичок та конфліктів. Натомість і колишня УПЦ КП і новостворена ПЦУ тільки накопичувала арсенал своїх «добрих справ» розпалюючи, практично, в усій Україні вогнище релігійної нетерпимості, захоплюючи храми УПЦ при абсолютній підтримці влади і називаючи це «мирними переходами»; за рік, з часу свого народження, ПЦУ на території Рівненщини не побудувала жодної церкви, зате спровокувала сотні конфесійних сутичок, руйнувала церковний і державний мир громадян держави Україна.

Отож, закликаємо й надалі вірників Української Православної Церкви
залишатись гідними нащадками своїх пращурів, зберігати вірність своїй церкві та Господу, прагнути миру, жити у любові за законами Божими, совісті і держави.

Прес–служба Сарненсько-Поліської єпархії УПЦ

Просмотров: (244)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *